Jak zautomatyzować marketing internetowy

Automatyzacja marketingu nazywana także marketing automation to jeden z najpopularniejszych trendów w branży reklamy i biznesu internetowego. Programowanie wybranych działań przenosi wymierne korzyści w postaci oszczędności czasu, energii oraz zwiększenia generowanego zysku. Co kryje się pod pojęciem marketing automation i co pozwala automatyzacja marketingu? Wyjaśniamy!

Czym jest marketing automation?

Automatyzacja marketingu to szereg działań prowadzonych w obszarze marketingu, sprzedaży i wsparcia klienta, które wykorzystują nowoczesne technologie oraz oprogramowania bazującego na algorytmach i sztucznej inteligencji. Implementowane są one w celu maksymalnego usprawnienia i przyspieszenia wszelkich powtarzalnych oraz możliwych do zautomatyzowania działań marketingowych. Zalicza się do nich czynności, takie jak zbieranie danych użytkowników odwiedzających dane strony internetowe i ich segmentacja oraz dynamiczne dostosowywanie prowadzonych działań marketingowych i generowanych komuników do zachowania poszczególnych użytkowników danej strony, bloga czy sklepu internetowego.

Automatyzacja marketingu internetowego – na co pozwala?

Automatyzacja działań w obrębie marketingu to rozwiązanie, które wykorzystuje matematyczne procesy w celu zwiększenia efektywności prowadzonych kampanii marketingowych oraz ich obsługę na szeroką skalę. Metody marketing automation pozwalają na uzyskanie szeregu wymiernych korzyści, do których można zaliczyć:

• eliminacja konieczności wykonywania powtarzalnych czynności, takich jak wysyłka maila powitalnego po rejestracji, wysłanie wiadomości na live czacie czy zestawienie danych z różnych źródeł w jednym miejscu
• regularne dostarczanie użytkownikom starannie dobranych treści przy zachowaniu indywidualnej i spersonalizowanej formy
• możliwość szczegółowego monitorowania oraz analizowanie zachowania użytkowników odwiedzających daną stronę internetową
• oszczędność czasu i energii
• zwiększenie sprzedaży i zysku

Narzędzia do automatyzacji marketingu internetowego

Zastosowanie odpowiedniego oprogramowania do marketing automation to podstawa uzyskania realnych korzyści płynących z wprowadzenia automatyzacji działań marketingu internetowego prowadzonego w obrębie różnych branż. W zależności od potrzeb oraz funkcjonalności systemu można zdecydować się szereg różnorodnych narzędzi występujących na rynku. Jedną z ciekawszych propozycji jest kompleksowe narzędzie Email Marketing Automation oferowane przez firmę Freshmail.pl. Pozwala ono na tworzenie efektywnych kampanii reklamowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów poprzez śledzenie zachowania użytkowników oraz wysyłanie wartościowych treści dostosowanych do ich preferencji. Wybierz Freshmail.pl i skutecznie realizuj swoje cele biznesowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here